Rigtige PR fokus en kraftfuld fordel

Kraftfuld er et stærkt ord. Men det passer her. Som en virksomhed, non-profit eller association manager, skal du oprette kraftfulde fordel for dig selv når du gør noget positivt om den opførsel af dem vigtige uden for publikum i jeres, de fleste påvirker din afdeling, afdeling eller datterselskab.
Det er fordi du bruger den grundlæggende forudsætning for public relations for at levere slags eksterne interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Og måske mest kraftfuldt, du gøre det ved at overbevise mange af dem vigtige uden for folk at din måde at tænke, så ved at flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din enhed lykkes.
Ja, det er kraftfuld! Især når det fører til fordele som disse: medlemskab programmer på fremmarch; kunder at foretage gentagne køb; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures i indbakken; samfundsledere søger du ud; Velkommen afvisninger i show room besøg; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; kapital givere eller angive kilder ser din måde, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Du har brug for to heldige pauser her: først, en PR blueprint du kan stole på, siger, på denne måde sig: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.,
Og andet, PR teammedlemmer, der forstår at handleplanen og forpligte sig til dens gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning. Lad os se det i øjnene, din PR-folk er i opfattelse og adfærd forretning til at begynde med, så de bør være af reel brug for denne indledende udtalelse overvågning projekt.
Men huske at bare fordi nogen beskriver sig selv som en pr-person ikke garantere de har købt hele brødet. Gøre visse pr folk tilknyttet din enhed virkelig tror – dybt ned–hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Diskuter med dem din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores administrerende direktør? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Mens, som nævnt, din PR-folk er i opfattelsen og opførsel forretning til at begynde med professionel undersøgelse virksomheder står altid til rådighed, men de kan være meget dyrt. Ikke desto mindre, uanset om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma stiller spørgsmålene, mål forbliver den samme: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte til sårende adfærd.
Din PR mål, selvfølgelig, vil være at gøre noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdaget under din nøgle publikum perception overvågning. Vil det være at ordne den farlige misforståelse? Korrekt at brutto unøjagtighed? Eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor?
Da det viser sig, du vil ikke få der overhovedet uden den rigtige strategi til at fortælle dig, hvordan vi kommer videre. Men husk at der er kun tre strategiske muligheder når det kommer til at gøre noget om opfattelse og mening. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom citronsauce på din chokolade is. Så kan du være sikker på, den nye strategi passer komfortabelt med din nye pr mål. Du ville ikke gerne Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
På dette tidspunkt skal du sammensætte en fantastisk bevægende budskab og sigter det mod medlemmer af din målgruppe. Altid en udfordring at sammensætte action-tvinger sprog, der vil hjælpe med at overtale ethvert publikum til din tankegang.
Du har brug for din first-string varsity forfatter til denne ene fordi han/hun skal skabe nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
Efter hoppe det fra din PR kolleger for virkning og overtalelsesevne, er det den næste udvælgelsesprocessen–kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Netop være sikker på, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk som dit publikum medlemmer,
Da troværdigheden af beskeden er altid på spil, kan du ønsker at afsløre det før mindre møder og præsentationer i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser.
Opkald til statusrapporter snart vises, som signalerer til dig og din PR team til at få travlt på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil holde øje meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Jeg har altid betragtet os heldige, at sådanne sager normalt kan fremskyndes ved blot at tilføje flere lokalsam-kationer taktik samt øge deres frekvenser.
Hvad du ønsker den nye PR plan at opnå er at overtale dine vigtigste uden for interessenter til din tankegang, derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling.
Ja, kraftfulde er et stærkt ord, men bestemt ikke for stærk, når folk du beskæftige sig med, faktisk opfører sig mistænkeligt ligesom alle andre – de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder de høre om dig og din operation. Forlader du lidt andet valg end at beskæftige sig hurtigt og effektivt med disse opfattelser ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte dine vigtigste eksterne målgrupper til handlinger ønsker du.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1170 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.